Wednesday, March 14, 2007

- Hjem i Norge jula 2006

Etter 11 mnd i Oz tok vi endelig turen hjem for å treffe familie og venner og feire jul.

Vi kom hjem 11. desember og ble møtt på flyplassen av mamma og pappa, svigers, bestefar/Else og selfølgelig hunden min Jaap (oppkalt etter legendariske tidligere United spiller Jaap Staam). Var veldig spent på hvordan han kom til å reagere når han så meg igjen..

Men all skepsis ble lagt i grus da Jappen (aka Julle) la på fullt Hollywood-vis på spenstig sprettende firsprang mot meg på Værnes!!


Jaap i mine armer 3 min etter landing på Værnes!


Deretter ble de neste dagene bare kos!! Det var sinnsykt godt å være hjemme hos mine absolutt fantastiske foreldre igjen, følte plutselig veldig som en liten unge igjen der jeg bodde på gjesterommet (det gamle gutte-rommet mitt).


Etterhvert kom den gravide søstera mi og typen Sam (beste typen so far Stine, good one!!) også, og da falt alle brikkene på plass. Herregud så deilig det var å være hjemme!!


Noe det første vi gjorde var å fullføre planen vi hadde med gutta vi hadde møtt i Sydney (Øyvind og Christian som studerte her, men som nå har flyttet hjem) og Caroline (dama til Chris, hun er aussie!) og dra til hytta i Kvikne på reunion (halvt år siden jeg hadde sett gutta). Det var kjempetur, artig å se Caroline oppleve snø og ski for første gang, hun fikk faktisk god dreis på skigåinga etter bare ett par dager!!





Ellen, Caroline, Jaap, Chris og Øyvind i Kvikne sporet



Innimellom alle familie greier var det henging med gamle venner igjen, det var sinnsykt godt å se igjen Bremvåg (kompisen min som for tida fungerer som reserve-sønn og leier gamle hybel-leiligheten min hos mamma og pappa), Erik, Magnus, Lamøy og Camilla, Berg, Roger, Kockstrøm og Helene, Carrie (min gamle sjef og kjære venn) og en haug andre venner fra både skole, fotballag osv (om navnet ditt ikke var her betyr det ikke at jeg ikke liker deg..)




Tante Eva, meg, bestefar, søs og pappa på julaften


Sam (typen til søs) på julaften


Julenissen/E.T./Else kronet julaften med sitt besøk



Etter ei fantastisk julefeiring opprettholdte vi nyttårs-tradisjonen og dro så og si den samme vennegjengen (+/- hvert år) opp til hytta til Berg i Meråker.


Det var nok en gang helt sjeft!! Kongemiddag (signert Chef Magnus Sarheim), god drikke, godt selskap, perfekt stamp, ålreit fyrverkeri-action og en solid dose sentimentalitet!

Konge!!


Hele gjengen ved middagsbordet på nyttårsaften i Meråker



God stemning i stampen som hver nyttårsaften




Hva er det du nå er i ferd med å gjøre Kock???



Så bra stemning var det at til og med Roger holdt rundt en gutt i United drakt!!!


Så var det plutselig Januar.. det er da alle nordmenn plutselig blir sure, innersluttet og vanskelig å ha med å gjøre (igjen). For da er julefeiringa og ferien over, treene kastes ut på gata som pestbefengt søppel, folk må tilbake på jobb og det er ikke bare mørkt 19/7, men også slaps overalt.. AAARGH!



Nei, da var det på tide å dra tilbake til Oz for godvær, 2 mnd med mer ferie og reising med min venn Magnus som ble med oss over dammen på ferie (les blogg: Magnus på besøk sommeren 07).

Kjempeopphold i Norge, akkurat det vi trengte for å komme oss gjennom ett år til her nede uten å se familie og venner (som jo er løgn siden både folka mine, søs, Sam og Nemi tar turen i løpet av året)!!


En VANVITTIG stor takk skal sendes tl folka mine og svigers for at de flydde oss hjem, for alltid takknemlig!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: